Skip to content Skip to footer

Morir tranquil·la: Bebés i mares furtades en terres valencianes

«Morir tranquil·la» recull les dramàtiques històries de les víctimes d’aquestes pràctiques, així com el difícil camí de la recerca de la veritat i la justícia. Aquest projecte pretén fer visible una gran injustícia social i humana, aportant una visió de la memòria històrica relacionada amb la recuperació de la identitat i els drets de les persones afectades per aquests abusos. El documental reflecteix la importància de la reparació i el reconeixement per part de la societat, així com la necessitat de donar veu a les víctimes que durant anys van veure’s atrapades en el silenci.

El documentari té com a objectiu sensibilitzar el públic sobre aquesta ferida oberta en la història recent de la Comunitat Valenciana, fomentar la conscienciació social sobre els drets humans i la justícia social, i contribuir al procés de reparació i memòria històrica.

Una producció de InfoTV per a la Conselleria de Participació, amb la finalitat de donar visibilitat a una de les pitjors violacions de drets humans ocorregudes a la nostra comunitat i contribuir a la lluita per la justícia de les víctimes.

Aquest documental aborda una de les pàgines més fosques i doloroses de la història recent de les terres valencianes: els robatoris de nadons i les desaparicions forçades de mares durant el règim franquista. A través de testimonis d’experts, víctimes i familiars afectats, el documental desvetlla els tràgics esdeveniments que van tenir lloc en diversos hospitals i centres de salut a la Comunitat Valenciana, on dones embarassades van ser enganyades, separades dels seus fills i, en molts casos, forçades a callar durant dècades.

Duració48 minutsAny2020ClientConselleria de ParticipacióShare